tjugofemte november - julen rasa

nu är det snart jul.
 
har sett fram emot det.
jag har förr om åren både älskat, tyckt om, fått ångest och velat glömma julen.
det har tagit ett tag att hitta mitt sätt att fira jul.
så nu ser jag fram emot julstjärnor, apelsiner med nejlikor, ljus, glitter och jox.
 
men så igår började älskling tala om var vi ska fira jul.
då sprack min fina jul då älskling vill att vi ska vara hos älsklings föräldrar.
 
det är klart jag kan förstå det.
men jag trivs inte där. jag mår inte bra där.  
jag trivs inte med att bli ifrågasatt och bara känna att jag gör fel.
älsklings föräldrar håller på med 5:2 dieten och pratar om kaloriintag.
sådant vill jag inte ha med att göra vid jul. även om det fortfarande finns i min skalle vill jag inte ha yttre röster som tjatar om sina magar och att dom borde äta si och inte så.
 
kan man fira jul på olika håll om man är gifta??
vem får ha puppc och von katt i så fall??
 
jag är en egoistisk idiot.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0