tjugoandra januari - min puppcs äventyr

i helgen var det valpkurs i fokus.
våran lilla skit är inte så förtjust i att vara ute i -14 grader så det var inte så mycket träning utomhus.
men jag tror både älskling och jag fick väldigt mycket av denna kurs.
 
på söndagkvällen introducerade vi jourveterinären för lilla puppc..
puppc gick och nosa vad vi såg, jag stod på yogamattan och hörde bara hur han började som hosta.
när han inte slutade så stannade både älskling och jag upp och paniken sprider sig i mig men jag håller mig lugn.
tar upp lilla puppc i soffan, pratar och klappar och min lilla puppc fortsätter "hosta" stötvis som hicka. älskling ringer veterinären och jag fattar ingenting.
lilla puppc försöker gå men trillar omkull två gånger, paniken är total då jag tänker att han är yr av syrebrist.
snabbt på men kläder och ut till bilen.
tårarna sprutar ut men jag är så lugn mot min puppc, inget ynk bara lugn.
jag fattar inte hur jag klarade det.
 
väl framme vid veterinären så mår han bra. hur glad som helst när han får se veterinären och fjompar runt i undersökningsrummet.
veterinären undersöker, klämmer på hals och buk. lyssnar på hjärta och lungor. allmäntillståndet är opåverkat.
 
ingen aning om vad som hände.
nu ska puppc vara under observation, får inte vara ensam under en månad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0