tjugofemte februari - detta får inte hända

förra veckan var jag hos psykdoktorn och fick förlängd sjukskrivning.
sjukskrivningen kom redan dagen efter per post.
två papper med massa ord som ska beskriva mig, men det låg även ett tredje papper i kuvertet.
jag börjar läsa och blir förvirrad, är detta om mig? nej, det var det inte!
det var om en annan patient. namn, personnummer, adress och förkortad sjukdomshistoria samt nuläge.
 
jag har fått ett utdrag om en annan patient!!
 
mänskligt att fela kanske, men detta får ju fan inte hända!
 
psyk hävdar att det inte skickats ett sådant papper om mig till någon annan men hur fan kan man lita på det?!
 

Kommentarer
Postat av: Eriiza

Håller med dig! =D
Vill också bara kunna slänga på mig en tunn tröja, eller kavaj
och bege mig ut, UTAN att behöva utrusta med kläder varma nog för nordpolen! ;D

2013-02-25 @ 20:54:54
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Silverglitter

Usch, sånt där är jätteobehagligt! När jag hade gjort en polisanmälan fick jag papper som skulle till en man som stod anklagad för ekobrottslighet, också med fullständigt namn, personnummer osv... Den typen av misstag får ju bara inte inträffa, och ännu värre när det handlar om något så personligt som sjukdomshistorik. Herregud, jag blir upprörd.

2013-03-06 @ 14:18:37
URL: http://silverglittrande.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0