sjuttonde april - om det inte är ångest?

var hos psykologen igår.
min psykolog säger att man visst kan köra bil när man har ångest, att man har mer koll än man tror.
jag började ifrågasätta detta men vart ganska snabbt avfärdad med ett: "vi släpper det nu" och så ett fånigt överlägset leende.
med gråten i halsen svalde jag det och satt kvar och fann mig i detta.
 
sedan har det bara gnagt i skallen på mig.
för jag klarar inte av att köra bil när jag har ångest. såklart olika grader.
förra torsdagen skulle jag köra hem efter att ha släppt av älskling och missade först en bil på parkeringen och sedan fick jag panikbromsa för en bil vid utfarten. fruktansvärt obehagligt. jag känner att min reaktionsförmåga försämras och att jag helt enkelt inte är helt med i körandet.
 
i så fall är det inte ångest jag har. vad är det då?

Kommentarer
Postat av: Vildhjärta

Om du känner att du inte kan köra när du har ångest så borde du inte utsätta dig för den risken. Det skadar inte att parkera i tio minuter och bara andas. ❤

Svar: nej, men det känns så himla märkligt när psykologen säger att det inte är så, att jag visst kan. som att jag skulle antingen hitta på eller inbilla mig. till min psykologs stora förtret kommer jag fråga nästa vecka hur denne menade.. <3
argsintamy.blogg.se

2013-04-17 @ 09:18:06
URL: http://Captivatedminds.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tycker det är klantigt och oproffsigt av din psykolog att bara avfärda det helt och byta samtalsämne. Jag menar, det är så olika för alla och det borde ju h*n veta som jobbar med så många olika människor. Alltså, för dig funkar det kanske inte att köra bil, du måste kanske hitta ett sätt att tänka/agera för att det ska funka för dig. Men medan för några andra så kan det vara bra att köra bil och fokusera på något annat än sin ångest. Det kan vara avledande. Och detta tycker jag att din psykolog borde veta efter så lång utbildning =)
Jag har lite svårt för psykologer som är så enkelspåriga och som tror att det bara finns ett sätt. Människor är inte som matematik där det bara finns ETT svar som är rätt.
Hoppas du får en bra dag!
Kramkram

2013-04-17 @ 10:19:27
URL: http://www.mariamalmgren.se
Postat av: Citasha

Finns tyvärr så många trångsynta läkare som inte kan tänka utanför det som står i läkarböckerna. Även vi "psyksjuka" reagerar individuellt i livet på allting, men många verkar anse att alla måste vara identiska om man har samma diagnos i journalen. Alla jag känner med ADHD fungerar o har problem på väldigt varierande sätt, även om grundproblematiken är ganska liknande. Ångest får mina funktioner också att bli sämre, både fysiska o psykiska. Stå på dig! <3

2013-04-26 @ 14:54:04
URL: http://citasha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0