torsdagseftermiddag - så mycket som händer

det är som när jag var liten.
så fort man sjukanmält sig mådde jag hur bra som helst och skämdes och hade dåligt samvete för att jag sjukanmält mig.
 
idag tog jag en sobril och gick till jobbet.
jag samtalade med min chef och det kändes faktiskt bra.
nu är jag sjukskriven från jobbet ett tag framöver.
 
igår ringde jag vuxenpsyk som hänvisade mig till vc eller psykakuten.
ringde vc som hänvisade till psykakuten.
for till psykakuten som inte kunde göra någonting.
hänvisades tillbaka till vc som skickade vidare till psyk.
 
hur är det meningen att jag ska orka?
 
 
i väntrummet på psykakuten.
äckligt automatkaffe i plastmugg.
älskling gav mig den bästa tidningen som jag hade kanske tyckt om att läsa.
det gjorde jag inte men tyckte gesten var fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0