måndagseftermiddag - mycket på jobbet men ännu mer i huvudet

är väldigt disträ i allt jag tar mig för.
alla beslut som ska tas gör mig matt.
 
igår fick jag bevisat återigen vilken hemsk människa jag är.
kommer hem sent efter att ha jobbat och tränat.
älskling har städat, tänt levande ljus och tagit fram fotbad och köpt choklad.
välkomnar mig och säger att jag ska få fotbad och fotmassage.
 
jag säger nej, tack..
 
nej, tack..
 
jag är fruktansvärd.
 
älskling plockar långsamt bort och går och lägger sig.
kvar sitter jag tillslut i soffan. ångestandning och destruktiva tankar.
tittar på den ena komediserien efter den andra, somnar under en komedifilm, går och lägger mig i sängen.
 
det älskling inte kan förstå är att jag inte är värd att få ett fotbad eller fotmassage. jag har tjockisångest och får panik bara av att titta på chokladen.
jag kan inte förklara.
 
vaknar upp och äter frukost tillsammans.
inget nämns, ingen låtsas om någonting. som vanligt.
 
nu är det väl som vanligt igen tills jag får nästa bryt. eller tills älskling inte orkar längre.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0