fredagseftermiddag - efter pilates på underbara mattan

igår råkade jag av en händelse se pilatesmatta i en butik.
gick förbi men den fastnade i mitt huvud.
jag gick tillbaka och kollade vad den kostade och till min förvåning kostade den 250 :-
och inte 799 :- som är ordinarie.
jag slog till!
(efter att ha överlagt med älskling på telefon, jag var helt enkelt inte i stånd att se ett fynd med all ångest i mig.)

provade den redan igår med korta 20 minuter pilatesprogramet.
och idag körde jag 35 minuterspasset. då ligger man bland annat på sidan vilket är ganska obehagligt och smärtsamt på vanlig yogamatta. men behagligt och hjäpsamt på denna matta!



såå gott om plats!




såhär underbart fluffig är min nya matta!




jag startar nästan varje pilatespass med att ligga på rygg med benen upplagda på en boll.
hittar anspänningen i magen, försöker hitta andningen och rullar från sida till sida så ryggen får en skön uppvärmning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0