tre - eftermiddags träning

har varit ute på min vanliga runda tillsammans med sambo så det tog nog lite längre tid.

en sak jag verkligen stör mig, just nu, är folk som tror att motion är något svårt.

vi stötte på en granne, kvinna i medelåldern med medelålderspluffs och lite till som då går förbi oss och säger:
"- det är ju så man får dåligt samvete när man ser er. "
varpå jag håller min käft stängd så inte något ord ska hoppa ur om att det är inte så djävla svårt att göra det själv, ler lite tvingat och fortsätter med min stretching.

man motionerar efter egen förmåga, man behöver inte ha gymkort eller dyra märkeskläder för att motionera och träna.
visst, om du ska powerwalka eller springa kan ett par bra skor vara till stor hjälp, men dessa behöver inte kosta kolossalt mycket.

jaja, nog om det. är bara så fullmatad med massa liknande kommentarer från folk som inte tränar för dom tror att det är ett så stort projekt.

nu byter sambo vinterdäcken till sommardäck, jag har duschat och borde hjälpa till men vill hellre dricka te och slötitta på simpsons..



Kommentarer
Postat av: ch

men....de finns alltid tid till att motionera! lagom är bäst! skönt för dig att du varit ute och gått en stund. ha ni ockås hagt bra väder? låter helt sinnes men jag blir jättpåverkad av vädret. vi har haft en fin dag här i min stad och de känns så bra. blir massa balsam för själen och de behöver jag verjligen nu efter beskedet. tack för din omtanke! de värmer verkligen i dessa tider. jag förvalta dom väl vill jag lova. KRAM <3

2011-04-16 @ 20:08:25
URL: http://attvarjedagutmanas.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja, men det är precis det jag tänkt göra det nu också, men genom nyforms 5 dagars fasta. Första gången jag gjorde det var det med en god vän och under fastan så färgades hennes lakan svagt mörkblå eller svarta där hon låg, och tydligen var det pga rensningen av kroppen, märkligt! men skönt att känna att ngt händer iallafall.

Hur tycker du att den funkar än så länge?

2011-04-16 @ 20:43:02
URL: http://newbeginnings2011.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0