vansinne på en söndag

det är lite vansinne just nu.

sambo och jag skulle ha fikat innan det var dax för jobb för sambos del.
jag gör något, vad gjorde jag? vi vart i alla fall osams.
jag orkade inte, flydde, tillflyktsort - under täcket i sängen.
sambo verkar på så dåligt humör, det blir knasigt i mitt huvud och jag tar åt mig allt.
inte skylla ifrån mig, men jag känner.

efter ett tag kom sambo till sängen och fick mig att nästan gå med ut till vardagsrummet,

lyfter sambo på min tröja med kalla händer och är på väg mot min mage - min tjockismage.
dålig kombo med kalla händer och tjockismageångest.
knät for upp på reflex och träffar såklar sambo någonstanns som jag inte ser.
sambo går ut från sovrummet och jag fattar ingenting.
ligger och hatar mig själv för att jag är så djävla dum i huvuvdet och bara förstör-
har alltid förstört och kommer fortsätta att förstöra - allt!

hör hur sambo går in i badrummet.
efter en stund kommer ut och frågor om vi ska fika.
nej!
det kommer ut lika fort som jag hinner ångra mig.

jag ligger kvar under täcket och håller för öronen.
vill inte vara med längre.
tillslut somnar jag och sambo far till jobbet.
kvar blir jag under täcket med vasst och tabletter som första tankar i skallen.
va fan..

har förresten hittat fler tabletter.
har gömt undan någongång antar jag.
de ligger i en påse från apoteket och jag anar vad det är.
jag skulle ha gjort mig av med den påsen och dess innehåll för länge sedan, när jag fann den.
det har jag inte gjort.
det är någon slags flippad överlevnadsinstikt som har hindrat mig kan jag tänka.

jag har knaprat på knäckebröd och pusslat.
nu vill jag knapra tabletter och motsatsen till att pussla ihop mig.



Kommentarer
Postat av: j

kom in på msn, hjärtat.

2010-10-24 @ 19:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0