onsdag och jag vill inte för det.

jag tror att jag redan har tagit lov.
min kropp är fysikt i skolan men ingenting annat.

jag känner hur mensvärken kommer molande.
stanna hemma och sova en stund? eller skärpa mig och gå ändå?
eller en kombo kanske?

har ätit en annorlunda frukost, för min del, det ska jag nu inte värdera.
jag behöver få muskle till nästa termin och jag ska gitta med.
inte värdera, inte värdera, inte värdera.

jag vill nog allt helst nu, i denna tid, just precis nu, gömma mig åter under täcket och låta världen försvinna.
så funkar det dock inte.
jag ligger under täcket och ångesten växer och jag bannar mig själv för allt som jag borde göra.

det är inte lätt, men vem har sagt att det ska vara det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0