----->

strävar efter att känna mig duglig, bra, behövd.

min självbild påverkar mitt beteende som påverkar andras bild av mig som påverkar andras beteende mot mig

min självbild -----> mitt beteende -----> andras bild av mig -----> andras beteende -----> min självbild -----> mitt beteende -----> andras bild av mig -----> andras beteende -----> min självbild -----> mitt beteende -----> andras bild av mig -----> andras beteende -----> min självbild -----> mitt beteende -----> andras bild av mig -----> andras beteende...

ja, ni fattar. det går runt, runt.
om man då har en "dålig" självbild av sig själv som, jag är ju så ful och värdelös, så påverkar det mitt beteende.
andra ser då det och tror att, jag är ful och värdelös och börjar då behandla mig som så.

jag bryter detta genom att ändra mitt beteende, jag kan fortfarande tycka att jag är ful och värdelös men jag låtsas inte om det, visar det inte. då ändas hela kedjan.

kanske att man vinner på det?
kanske jag kan ändra min självbild?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0