om och om igen.

sitter vid köksbordet och ska plugga. det går sådär med självdiciplinen.
har fyllt på med energi efter passet på gymmet.
på gymmet tänker jag inte på mina armar. jag flänger runt där med bara
armar. jag undrar om det bara är jag som inte tänker på de.
jag ser mig nu som en före detta självskadare, tror jag i alla fall.
har ju tappat bort räkningen på hur många veckor det är.
jo, fjorton veckor på tisdag utan självskadebeteende.
så föredetta självskadare men märkt för livet.
nu mera ätstörd utan någon som helst kontroll?
byta ut det ena mot det andra.
det var ett djävla tjat.
har så svårt att se mig själv som ätstörd. självskadare ja, men inte ätstörd.

det känns som att mycket går på repeat.
om och om igen..
ibland med lite skarvar.

jag tycker om gröna äpplen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0