ur funktion

nej, det hjälper inte att färga håret.
det hjälper inte att städa bort julen.
det som sagts och gjorts finns ännu kvar.
skär i mig, jag vill skära.
jag vill inte vara jag.

jag vill att det ska kännas skönt att vara hemma.
jag vill inte fara tillbaka dit som inte är hem på evigheter.
stänger av mobilen.

är så arg att jag ska vara så självcentrerad.
bara mig, mig, mig.
avskyr att jag inte kan hantera utan bara skjuter bort.
jag är en bedrövlig människa och jag tror inte att detta
går att ändra på.
har varit såhär så länge jag kan minnas. alltid, alltid.
man kan väl ändå inte ändra på sådant?
min personlighet, min störda personlighet.

jag är trasig och det går nog inte att laga.

sitter med nyfärgat hår och smycke i piercingen.
vill att det ska hjälpa. vill inte ta mina vid behovs mediciner.
tagit de alldeles för mycket när jag inte var hemma.
rädd att de ska sluta fungera, rädd för beroende?
fina känslan av att bara få skärma av.
hemska känslan av att inte minnas vad jag gjort.

ångestan spränger sönder mig,
det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0