tjej som ska på fest med målade naglar och barnlängtan

mina naglar. ni får den suddig så ni inte ser hur dåligt det ser ut.


kommit hem från skolan, ska strax dit igen på möte.
märker att det har blivit ett mönster att alltid hetsa när jag kommer hem.
har dock inte gjort det men jag har rotat runt i skåpen.
känner att jag lätt kan stanna och handla något efter mötet.
stå emot, stå emot, stå emot!!

ska på festen ikväll, om ens bara några timmar. bättre än ingenting får
jag väl tänka. märker att folk inte ens frågar mig om jag ska dit.
eller så säger de: för du ska väl inte dit?
jag förstår helt varför det är så, jag vill ändra på det.
trivs inte med att vara tråkig och alltid sitta hemma på kvällarna.
in i gemenskapen!!

när vi åt lunch kom vi in på samtalsämnet: barn!
jag vill så sjukt gärna ha barn, gärna nu!
men om man ser förbi det faktum med stabil inkomst och sådant,
så är jag rädd för att bli en dålig mor. jag kan ju inte ens ta hand
om mig själv. eller det kanske jag kan fast jag tycker inte att jag är värd det.
barnet är värd all kärlek och omhändertagande.
i alla fall så var det en klasskompis till mig som känner en med borderline och hon
mår så mycket bättre efter hon fick sitt barn. så pratade vi lite runt det.
nu är ju detta inte möjligt för mig att skaffa barn nu, men det är ju helt underbart
att det har löst sig för henne nu och undrar hur det skulle bli för mig.
sen så är ju alla vi med borderline olika, abslout!
men jag tänker ändå hur det skulle bli om jag skulle få barn nu.

Kommentarer
Postat av: borninjune

Jag är precis lika dan. Ibland har jag en jättelängtan efter att fa barn. Men samtidigt är jag rädd att bli en dalig mor just pga min sjukdom

2010-02-13 @ 13:36:26
URL: http://borninjune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0