luciatåget avklarat.

imorse var det alltså luciafirande på skolan.
ett luciatåg som kommer med levande ljus och sång.
mm, det låter mysigt.
första luciatåget jag varit på några år. men nu tänkte jag allt gå.
det är faktiskt mysigt! värmen som sprids och vackra röster och den där julkänslan infinner sig kanske en aning.

nej, så var det inte.
valet av lucia var fruktansvärt och jag satt längst fram och hoppades att detta skulle gå vägen.
själva lucia var sned och kunde inte låtarna och hade något läskigt i blicken.
jag visste inte riktigt om hon skulle attackera oss med ljusen eller falla ihop.
jag tror inte ens att lucian trivdes med att vara lucia, det såg i alla fall inte så ut.

jag kunde andas ut när det hela var slut och lucian hade gått fel en gång och sedan skridit/halvsprungit ut.
fick sedan min kopp kaffe och kunde fortsätta med dagen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om att det är roligt att se på luciatåg. =)

2010-12-14 @ 01:11:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0