valborg alltså.

förstår nog inte riktigt vad det innebär med valborg.
i och med att jag kände mig en smula krasslig i morse så blir det en lugn kväll med sambo hemma.
ingen träning heller. blir nog bäst om kroppen och helst själen får vila litet grann.

en frustrerande dag i skolan och jag är helt slut i huvudet. men det är som det ska vara. ibland är det dipp.
vi vill så mycket så då blir det nog lätt såhär. men det kommer att bli fint och jag har förtroende för mina kamrater.

minns inte om jag skrivit det, men jag ringde min läkare på psyk i veckan och tillslut vart jag uppringd.
jag ville trappa ner medicinen och han tyckte det var klokt. vet inte själv om det är så klokt men jag vill testa.
jag mår så mycket bättre nu när jag inte går på en massa tunga mediciner och vill inte äta mer än vad jag behöver.
går det käpprätt så får jag öka i dos.

maten är jobbig. jag bestämmer mig i vissa stunder för att skärpa mig. det skrämmer mig att det inte är så lätt.
jag bestämmer mig för att äta då jag egentligen inte skulle ätit, men det går inte så bra.
det är bättre när jag tränar tror jag, för då vågar jag äta efteråt. får se med det hur det blir i långa loppet.

jag har så svårt att ta när någon säger något bra till mig. jag säger nej och tar inte till mig det.
tänker den bara säger så av någon anledning jag egentligen inte vet.
när jag blir ifrågasatt varför jag säger emot blir jag stum och vet inte vad jag ska svara.
varför säger jag emot?
för att jag inte tycker att det kan stämma, att ingen kan tycka något bra om mig bara sådär.

straxt kommer sambo hem. jag ska starta ugnen. torka bort små tassavtryck på möbler. städa upp efter mig.
ta djupa andetag och inte värdera mer, det är så svårt.
här och nu.

vad gör ni på valborg måntro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0