spontan!!

igår, jag ville så gärna göra något. sambo pluggade och jag fick dåligt
samvete för att jag tjatade.
men,
då bara blir man bjuden på en liten tillställning.
jag kände mig spontan, ung, levande och en smula malplacerad.
jag åt av tårtan, det gick bra. den innehöll saker jag vanligtvis inte äter.
men ingenting hände(!). jag vart bjuden på vin, jag drack!
sedan så följde jag med ut och rökte oxå, hade ju två cigg kvar. nu, inga.
det är härligt att träffa människor, att inte isolera sig.
jag har blivit modigare(/dummare?) och får därav smaka mer av livet.

just nu orkar jag inte värdera att det ska behöva finnas alkohol och cigg
i mitt liv för att jag ska känna så, det ligger nog inte i själva det.
men just nu värderar jag hela tiden, om allt, nu har jag vaknat och det var ett litet
helvete att få somna igår kväll. allt hoppar på mig och vill kväva mig.
det är så mycket jag inte vet, som jag inte vet vart jag har.
jag känner mig inte bara malplacerad på tillställningen utan även
ganska ofta i livet.

gör och beter mig fel.
just nu är ångesten stark och jag vill mest gråta. för att jag är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0