jag vill nog bara förstå.

jag vill kleta av mitt kladd på dig så att du inte glömmer av mig.
jag vill kleta ner dig i mitt kladd så du känner dig varm och trygg hos mig.
så att du vet att jag finns här, så att du vet att jag vill att du ska finnas.
jag vill att kletet ska vara alldeles lagom kladdigt så du får det andrum som du vill,
så att du får känna att vi inte sitter ihop, inte sitter ihop jämt.
för jämt behöver vi inte sitta ihop, det är inte meningen.
bara ibland vill jag känna mitt tomrum fyllas av dig och mig.
att det ibland blir så som om vi sitter ihop fast då verkligen inte jämt,
för det är inte meningen som båda vet om.

du kan väl tycka om att jag kletar ner dig med mitt kladd så att du inte behöver vara rädd.
du kan väl tycka att mitt klet som jag kladdar får det hela att bli lite roligt och galet fast bra.
så att jag vet att du finns här, så att jag vet att du vill att du ska finnas för mig.
du kan väl tycka att kletet är lagom kletigt så att du får den plats som du vill,
så att vi känner att vi inte behöver sitta ihop, för det behövs inte.
ibland bara vilja att våra tomrum får fyllas av mig och dig.
att du ibland gör så jag vet att du vill sitta ihop fast då verkligen inte jämt,
för det är verkligen inte det som är meningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0