hello kaffe

väntar nervöst på att läkaren ska ringa från avdelningen.

tänker mycket på det här med min balans.
jag har ofta svårt att finna balans i saker. antingen för mycket eller för lite.
jag har haft väldigt många förbud i mitt liv.
försöker se varför alla dessa förbud finns i mitt liv.
de vart skapade för att jag skulle må bättre och leva hälsosammare.
men jag undrar allt.

jag tog min första kopp kaffe när jag var inlagd denna omgång. första kaffet på x antal år.
varför avstod jag från kaffet, egentligen? för att må bättre?
allt ska ske med måtta.

för mycket och för litet skämmer allt.

nej, jag ska inte dricka för många koppar kaffe så jag blir helt darrig och stissig.
inte heller för sent på dagen så att sömnen påverkas.
men att förbjuda mig något som inte gör mig någon skada, mer än något annat,
i måttliga mängder ser jag inte längre någon anledning till.

det är inte bara kaffet, men det är en av sakerna.
nu när jag skriver om det så känns det som en så fånig grej att ha hakat upp sig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0