orkar inte vara med mig själv nu.

aj aj aj i mig.

tog en ensam lunch idag i skolan.
jag är bara en högljud, gnällande och påfrestande jobbighetsperson.

många av mina ärr har verkligen blekts, dock inte de på underarmarna.
de skriker rött.
men mina ärr gör inte ont längre, i alla fall inte fysiskt och de kliar inte längre heller.
borde nu slänga mina vassa saker som ligger i en ask.

jag är så himla trött på mig själv.
jag orkar inte med mig själv och hinner inte "ta en paus" .
tolkar allt alla säger och gör.
att de inte tycker om mig.
att de tycker att jag är jobbig.

ska fara iväg till svärföräldrarna imorgon.
vill helst vara hemma och gömma mig.


förut så råkade jag slå till sambo i ögat tror jag.
sambo gick bara ut i badrummet och sa inget.
kom tillbaka och sa inget men jag såg att det rann.
jag skäms och hatar mig.
jag är en bedrövlig människa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0