film - pippa lees hemliga liv

legat i sängen och sett på pippa lees hemliga liv.
sambo skulle oxå kolla men somnade såklart som vanligt.

nu kan jag verkligen inte sova. allt flyger och far i skallen på mig.
filmen gör det inte bättre.
det var som det var jag, som uppdelad i alla karaktärer med dess repliker.
men det var som någon slags lättnad, som att det gör det mer tillåtet av mig att bete mig som jag gör.
en ursäkt för mig själv.
även om det nog inte är sant.

så mycket saker som jag skulle ha gjort som jag inte har gjort - klassiskt.
-men gör det bara så slipper du det sedan och jobbighetstankar försvinner.
-mm, så borde jah göra, det låter lätt men jag förstår inte hur man gör?!

jag ska skärpa mig
imorgon ska jag skärpa mig,
eller idag för det är redan idag som är imorgon..
orelevant, fokusera, fokusera.
jag kan fokusera, men bara på det ofokuserade fokuset..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0