hemkommen och ångestfylld.

en helg iväg. nu är jag hemma igen. det var jobbigt med maten.
räddade helgen med hungercontrol-drycker som jag fick i mig i smyg.
annars var alkohol lätt att få ner. (lätt till eskapism?)
på lördagen beslutade jag mig för att inte dricka något mer, efter att
ha druckit på fredagkvällen. efter en stund när detta beslut tagits tar jag
tag i vinflaskan och vrider om korken. ett glas är ju okej.(?).
ett glas blir till hela flaskan.
just då kändes det som, antingen alkohol eller benzo.
alkoholen kan bli för mycket men ej sådär farligt mycket när man har det
begränsat. benzo kan lätt bli för många, och hur skulle jag ta mig tyst
och smidigt till akuten. skönt att lite tänkande fungerar i alla fall.

är dålig på att fylla i både dagbokskort och matkorten. skit.
vill jag verkligen få ett bättre mående då??

har sovit sedan klockan sex, sju tror jag, vaknade nu och vill inte kalla
att jag är pigg men inte heller så att jag lätt kan somna om.. eller?
blir en aning tveksam nu faktiskt. kanske ska starta ett ugly betty.

få bort min ångest som jag ni skapar själv. har jag ingen ångest att tala om,
då skaffar jag mig en sådan ångest, jag vet inte vad jag ska göra.
jag trodde att jag växt upp en aning, men nej.
vad vill jag verkligen göra och vad gör jag för att fylla mitt tomrum?
jag vet verkligen inte vilket av det jag gör.
jag har ingen aning om vad jag håller på med just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0