tjugosjunde dagen - sova bort tiden

jag vill bara att dagarna ska försvinna obemärkt så jag får komma hem!
jag vill så himla mycket hem!!
vara hemma i min lukt, kunna känna mig någelunda fri, slippa bli iaktagen.
min säng med mitt täcke och min kudde med mina sängkläder.
mitt, mitt, mitt.
halva dagen har jag legat i sängen och lyssnat på bok, sovit och gosat med underbara katt.
huvudet värker, antagligen för att jag inte låter maten vara kvar i mig.

avskyr alla främmande lukter här. jag tycker det mesta luktar äckligt här. till och med jag.
bara när jag borrar ner mitt ansikte på kattens mage och känner den varma trygga doften får
jag lite trygghet.

om en vecka är jag åter hemma igen och det känns som en sådan evighet.
ska genomlida ännu en vecka innan det sker.

jag är bortskämd.
men jag vill hem!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0