hur länge orkar jag med mig själv?

en tanke som inte kan låta mig vara nu.
hur länge orkar jag med mig själv egentligen??

så som jag lever nu, så kommer jag nog inte orka att leva tills jag blir fyrtio.

och om jag ändrar mig, om jag slutar göra "dumma" saker så kommer ju alltid
de "dumma" sakerna jag gjort att finnas kvar.
kommer jag att klara av att leva med de?
kommer de suddas ut i sinom tid eller bli som ett större svek mot mig själv och andra?

jag är en bedrövlig människa, kanske inte i första anblick, kanske ibland, men om man
ser längre så är jag en hemsk människa.

jag vet detta och ändå gör jag inget åt detta.
vad är det jag ska göra?

så länge jag kan minnas har jag sagt orden: jag ska skärpa mig!
uppenbarligen så har jag inte lyckats.


ofta som jag känner att jag inte orkar med mig själv.
skrämmande ofta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0