kräks, vindruvor och ärr.

har försökt att sova länge nu.
det gick inte att ligga kvar i sängen och störa sambo.
känner hur huvudvärk börjar komma.
jag-har-ätit-förlite-huvudvärk.
kära sambo hade gjort onyttigheter som jag åt av alldeles
förmycket. kräktes då. kräktes även upp knäckebröden med
tillbehör som jag ätit innan. det var inte meningen.
det är så mycket kräk jag skriver om hela tiden.
har jag blivit öppnare eller är det helt enkelt så att det är mer kräk i min vardag tro?
i alla fall, så jag har hetsat vindruvor, de kommer inte att komma upp igen
av min vilja i alla fall.

lite tankar om mina ärr som snurrar runt.
många har blekts och är inte lika i ögonfallande.
såklart de nyaste lyser ilsket röda.
kommer det bli några nya?
använder min senast inköpta ärreducerande krämen på ena överarmen.
jag tror jag bara använt den i en vecka eller så,
så ingen synbar förändring än. det kommer att ta en tid.
det verkar som att känsligheten i ärren ändrar sig från dag till dag.
eller så är det jag.
vissa dagar gör det ont om folk tar i mina armar, i ärren alltså.
vissa dagar tänker jag inte på det.
dock när de kliar och jag kliar tillbaks så kan jag aldrig klia direkt
på de, för det gör ont.

kommer aldrig att somna om jag sitter här.
får kanske överväga någon liten tablett må hända.


Kommentarer
Postat av: borninjune

Det tar tid med salvan. Jag har försökt i en manad nu, märker ingen skillnad än, men hoppas att det blir bättre. Har ingen lust längre att ha ärren. För det mesta vill jag trolla bort dom. Kan ju inte visa armarna sa som dom ser ut nu. Pa vintern är det ok, men va fan gör man pa sommaren?! Benvärmare pa armarna är lite misstänksamt. Känns liksom konstigt när det är riktigt varmt ute och jag ränner runt med dom pa mig och samtidigt ett ärmlöst linne.

2010-01-29 @ 12:50:52
URL: http://borninjune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0