tisdagseftermiddag - hemsk händelse innan jobbet.

jag fick lite bråttom till jobbet i förmiddags. hade hällt i mig min kaffe och borde gått och kissat innan jag for till jobbet men tänkte att det är bäst att jag skyndar mig till jobbet.
 
kommer i god tid till jobbet och när en tanke slår mig om vart min mobil tagit vägen går jag in på toaletten, låser och får låsgrejen i handen.
 
tänker att detta är inte sant.
känner på dörren, hann den verkligen låsa sig? ja.
om jag hade vetat vart min mobil varit och haft den på mig så hade man kunnat ringa ett roligt samtal till kollega att jag är inlåst på toaletten.
men det gick ju icke,
 
försöker på ett mycket tarvligt sätt slänga mig mot dörren.. som att det skulle funka.. nej..
 
kollar i fickorna, har inget av värde till hjälp. men tar nyckeln till pappersservetterna och försöker fippla upp.
det går inte och jag tänker att jag kan ju för fan inte få tokpanik nu och skämma ut mig.
så ett djupt andetag, slår bort klastrofobtankar och gör ett till försök med nyckeln.
 
det funkar! jag får upp dörrhelvetet och kan andas ut.
 
sedan går jag ut och börjar jobba som ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0