nittonde juli - påhoppad

igår lät jag en person förstöra min dag.
 
i korthet.
puppc och jag var i trädgården, det kommer främmande till grannen. jag kallar på puppc som blir så glad att det kommer folk och stänger öronen, lyssnar inte på mig.
en av personen tycker puppc är söt och talar med bäbisröst och böjer sig ned för att hälsa, varpå jag vänligt ber personen att ingnorera puppc. förklarar att jag givit puppc ett kommando som jag vill ska fullföljas innan det får hälsas. personen ifrågasätter mig och frågar sen om jag har haft hund innan.
 
paff blir jag och ja, jag har haft hund innan..?
personen säger, att det är klart han hunden (min hund) ska få hälsa.
jag försöker förklara återigen att jag ville att kommandot skulle fullföljas innan det blir hälsa.

personen skakar på huvudet och säger att denne minsann haft hundar och katter...
jag frågar vad är det med dig???
 
så jag förklarar att personen förstört min dag, lyfter upp min puppc och går in. tårarna sprutar och jag ska jobba om en kvart.
börjar tänka vart jag ska omplacera min lilla älskling. jag är världens sämsta mamma till min puppc och tårarna vill inte sluta spruta.
 
efter omgruppering kan jag inte se att jag gjorde något fel, förutom att ta åt mig så förbannat.
 
det är min hund. min uppfostran.
det kan leda till en död och platt puppc om det springs över vägar för att kommandona inte sitter för att puppc vill hälsa.
 
rödgråten och skitledsen for jag till jobbet, till råga på allt började en varningslampa på bilen lysa så jag bröt ihop igen.
på kvällen fick det bli en liten vit tablett som tog bort allt det onda i mitt bröst.
 
är det jag som är överkänslig eller alla andra som är underkänsliga..?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0