fjortonde januari - tåg nej tack

äntligen hemma igen!!
tågresan igår var galen.
tåget går sönder och vi står stilla, helt plötsligt släcks hela tåget, paniken sprider sig i mig och jag är nära på att grabba tag i mannens arm som har sätet bredvid mig. jag lyckades hålla mig från att göra det. men jag insöp hans lugn utan att han visste om det.
står still jag vet inte hur länge tills vi måste byta tåg.
tåget blir helt fullt, alla kan inte sitta. en full man med kostym går ranglades förbi i gången, en kvinnan med sin dotter i knät börjar gråta. jag sträcker tafatt min hand och lägger den försiktigt på hennes arm och frågar om hon är okej. hon nickar och jag ler så kärvänligt jag bara kan.
 
tillslut fick jag i alla fall komma hem. älskling och puppc kom och mötte mig och det var så underbart att se dom igen trots att det bara var en helg jag varit borta.
 
nu ska jag pumpa upp mig. hitta tillbaka till min lite starkare kropp.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är en sån fin medmänniska du =)
Kram

2013-01-14 @ 17:58:32
URL: http://mariasvardag.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0