söndagseftermiddag - nära döden upplevelse eller bara kvinna?

åter vid liv igen.
hade en seg morgon, titta på tv och sedan läste lite bok, sedan baam!!
mensvärk från beyond helvetet!!!!!!!
jag brukar nästan alltid ha outhärdligt ont fast detta var ännu värre.
 
jag började svettas som att någon satt på en kran inuti mig och smärtorna var så jobbiga att jag visste verkligen inte vart jag skulle ta vägen.
älskling var hemma och hjälpte mig som tur var.
jag hamnade i duschen liggandes på golvet medans älskling spolade varmvatten på magen och masserade ryggen.
och när jag låg där på kalla badrumsgolvet tänkte jag:
"aldrig att jag ska föda barn!"
 
för jag har läst och hört kvinnor säga att "värkar är som mensvärk fast tusen gånger värre!".
 
så liggandes på badrumsgolvet i framstupa sidoläge (måste ha lagt mig så för att det var så jag hamnade efter att ha trillat av pallen) ligger jag och skriker åt älskling att inte lämna mig, alltså gå ut ur badrummet för att hämta sin telefon, skriker när smärtan eskalerar och känner mig sedan som i himmelriket när smärtan avtar, njuter och slappnar av i ansiktet, passar på att andas tills smärtan sätter igång igen och eskalerar. och att jag aldrig vill föda barn.
 
nu sitter jag i soffan, jag svettas inte, har återfått färg i ansiktet och har nu "bara" molande mensvärk.
och jag vill visst ha barn.
ska bara lära mig att skärpa mig själv.
 

Kommentarer
Postat av: Olle

Råkade skriva fel på svaret i kommentaren bara så du vet ifall det lät konstigt :)

2012-08-26 @ 18:50:54
URL: http://ciggaretterochkaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0