ostinsikt.

igår lagade jag riktig lunch till sambo och mig.
det känns som det var evigheter sedan.
kan bero på att våra tider har gjort att vi gått om varandra.

det var fylld paprika och sallad.

då kom jag till insikt vad gäller ost.
tycker om en del ost men envisades med att alltid välja "light"ost, den men så liten fetthalt.
men de ostarna är ju inte ens goda!!
konsistensen är gummiaktig och smaken uteblir.
så nu blir det "riktig" ost för min del, bara lite mindre.
för ska jag nu äta ost så ska jag banne mig tycka om den oxå.

på bilden är det lightost som måste göras slut på, dock så har jag rivit den och blandat ned pressad
vitlök för att göra denne ätlig.



sambo tyckte mycket om maten och jag lyckades få paprikan sådär lagom.
inte för slaffsig och inte för hård. jippi!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0