om man blir gammal.

vet inte riktigt vad det är som händer.
rensade ett låda i köket och var nu inne på ett skåp.
plockade ur allt och torkade ur.

nu ligger allt i en salig röra i köket och sambo spelar hockeytv-spel.
paniken växlar upp och jag lägger mig på sängen bredvid katt.
andas.
går ut i köket och försöker om igen men fastnar med ett huvuddunk i skåpsdörren.
hör sambons tv-spel och hur det knapprar från kontrollerna.
paniken växlar upp återigen och jag lägger mig vid katt.

just nu vill jag bara gå och lägga mig och glömma litet grann att jag har ett liv.
men är det okej när man planerat in filmtitt med sambo, äta chips och umgås.
filmen kanske är skit och bara ger mig ångest, chips blir jag fet av och umgås kanske vi gör bäst själva utan varandra.
å andra sidan
filmen kanske är rolig och lockar fram ett skratt och peppar, chipsen kanske behövs för att kroppen ska få extra energi om den håller på att bli förkyld och vi kanske behöver umgås med varandra.

just nu och massa dagar bakåt så har det likt ett mantra meningen: vad håller jag på med?? snurrat runt och fyllt mitt huvud.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Precis! Jag har tagit mycket bilder och skrivit mycket dagbok genom årets gång, det är därför jag minns så mycket!

2011-01-03 @ 20:55:44
URL: http://smokeyjoey.blogg.se/
Postat av: Lena

sv: hej :) Jag tog det lite lugnt i dag, då jag kännde för en mjuk start. Det blev powerwalk på löpbandet i 35 minuter, sedan tränade jag bröst och till slut lite stretching.



Jag har tränat regelbunden i många år, så träning är en del av min livsstil. Några gånger i året är motivationen lite lägre och i dag var en sådan dag. :)

2011-01-03 @ 22:59:40
URL: http://www.mrssaifa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0