bröllopsbloggen fortsätter!

i förmiddags var sambo och jag på möte, så nu har vi en lokal till bröllopet!!
så nu är även datumet bestämt.

detta med vigselförrättare är krångligt dock.
talade med en igår och det var inte ett sånt där klockrent samtal direkt.
jag frågade om man behövde ha personbevis, för om så måste man beställa det och så,
men nej, det behövde man inte. denna vigselförrättaren ber bara om våra personnummer "för det är ju personnumren hon viger, inte personen" slut citat..
ett mycket skrämmande uttalande men jag kan oxå förstå hur hon menar men det lät inte så kärleksfullt i mina öron.





det är jättesvårt med färgtema tycker jag, för det är lite så vi själva får bestämma om det kommer vara ett sensommar bröllop eller höstbröllop.
jag har just nu en vision om att man kan ha det lite halvt.
jag vill helst att det i alla fall ska bli en helhet med våra kläder och småplåttret i lokalen och så.



ska testa att baka lite idag och kolla hur svårt det kan tänkas vara är tanken.
fast egentligen är det inte nödvändigt.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det lät inte speciellt romantiskt och säga så.... hon kunde väl lagt fram det på ett annat sätt :)

2011-08-05 @ 15:40:12
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Evelina

Oj de lät sådär.



åhh känner igen de där med vilket färgtema osv osv, håller på att planera mitt/vårt eget bröllop just nu och de är fasiken inte så enkelt som man kan tro! Mycket smått och tänka på, men grymt roligt!

Lycka till med planerandet, och hoppas du får en fin fredag

2011-08-05 @ 15:42:58
URL: http://evelinasjavlablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0