sju - sista dagen.

som sagt så är det sista dagen på min express detox.

vad är resultatet då?

jag vet inte riktigt.
har kommit fram till att jag i början drack mycket vatten jämt fördelat under dagen men att jag sedan glömde bort det.

huvudvärk hade jag ju redan innan jag började med detoxen men huvudvärk har jag nog haft mer eller mindre alla dagar utom idag faktiskt.
i början hade jag huvudvärk på grund av mensen, sedan tror jag att det var kaffeabstinens som gjorde att huvudet ville vara i en smärtsam dimma.
har idag inte druckit kaffe på åtta dagar. det är nog det längsta utan kaffe sedan jag började dricka kaffe (igen) då jag låg inne förra påsken.


så jag vet inte om detoxen orskade huvudvärken.

jag har tränat som förut, ett till två pass om dagen och det har jag gittat med.
har läst någonstans att man skulle ta det lite lugnt under detoxen men det läste jag inte på fler ställen så jag tänkte att det stämmer säkert inte.
jag testar och ser hur det går, tänkte jag och det gick ju bra.


så oavsett om detoxen verkligen detoxade mig eller inte så var det verkligen värt det!
jag har inte ätit socker på sju dagar!! (alltså vitt raffinerat socker och har läst innehållsförteckningar som vanligt efter "dolt" socker)
detoxen har hjälpt mig hålla mig borta från hets och kräkningar.
känns verkligen som en push i rätt riktning.
kommer nog inte slänga mig över godis och andra sockrigheter så fort efter det här vad jag hoppas.

visst det är väl fånigt men så länge det hjälper och går i rätt riktigt så kan det få vara fånigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0