termops!!

en ström av grrrl riot kom likt  hastigheten av en projektil som lämnar sin kropp idag!
en klasskamat och jag stod och hängde då det kommer dam fram med en termos i handen och vänder sig
till min klasskamrat, som är en man, och frågar om inte en stark man som han kan hjälpa att öppna termosen.
varpå
jag sträcker fram min hand och vill ta tag i termosen och säger att: nej, kanske en stark kvinna kan!
damen ser på mig med skepticism när jag får tag i termosen och börjar ta i.
akta så du inte får kaffe på kläderna! får damen ur sig.
och plopp! öppen!
och det var jag som gjorde det, det var jag, en kvinna som öppnade den!
damen blir nog allt glatt överraskad och med förvåning säger hon att de var två i sällskapet som försökt men inte lyckats.
klena käringar som räcker över gurkburken till deras gubbe hemma!!

ja, jag vet inte riktigt vad det är som sprudlar upp i mig.
kan knappt bärga mig tills jag får berätta detta för sambo, som antagligen inte kommer att vara lika uppe i taket som jag över detta.
men det gör ingenting. för inom mig brinner en liten, liten låga av något som kanske är stolthet. och jag vet att denna lilla, lilla låga snart kommer att bli en glöd och till slut försvinna.
så jag passar på.


min kära klasskamrat fick ett gott skratt oxå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0