hälsosamma inälvor.

nu är inte det hälsosamma på topp.
det är det inte så ofta dock.
tog ett glas vin när jag kom hem för någon timma sedan.
började äta mat.
kräktes upp det mesta som fanns.
sitter nu med vinflaskan och en liten bit choklad.
jag dricker ur flaskan så att sambo inte ska höra hur jag häller upp mer.
hamnar så ofta i ohållbara situationer.
men detta är nu och nu är inte för alltid.




förut idag tänkte jag på inälvor.
tänk att ligga i ett hav av inälvor.
kanske stanken hade gjort en galen.
varma fräscha inälvor som omsluter kroppen.
blandningen av det fruktansvärda äcklet men ändå det kroppsvarma omslutande?
tänk att hålla i sitt varma pulserande hjärta.
få se och känna att det slår och lever.

nu är vinet slut så därmed jag i huvudet.
det är simpelt att berusa sig.
vill jag döva? vill jag fly? vad vill jag?

nu borde jag sova mig bort och vakna till en ny dag.
nyktra till och komma tillbaka.(?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0