dbt, ärr & matdagbok

var hos psykologen för sista dbt-orienteringen.
jag ska börja i dbt.
hon tog upp utan att jag hann nämna något om det, att hon kan
remittera mig till en kirurg när jag gått i dbt ett tag.
man kan tydligen bränna av något slag, det ska göra väldigt ont.

ska börja fylla i matdagbok.
jättejobbigt att visa hur mycket jag äter.
jag frågade hur noga jag ska vara, om jag ska skriva hur mycket av allting
eller hur jag ska gå till väga.
hon talade om matskedar, jag talade inte om matskedar, hon talade om teskedar,
jag menade deciliter..
avskyr att jag äter så mycket som jag gör.

en del av mig vill gå upp, en annan del vill det såklart inte.
pendlar från timma till timma, ibland minut för minut, ibland sekunder.

köpte lite lösgodis som jag skulle "unna" mig.. tänkte inte kräkas upp det.
kräktes upp det. ätit fil med müsli och macka, vill inte behålla allt..


Kommentarer
Postat av: Cim

dbt tror jag är väldigt bra, det går mitt hjärta i som har samma diagnos som du o hon tycker verkligen att det har fungerat. Hoppas det gör det för dig med!! <3

2010-05-14 @ 10:13:08
URL: http://citasha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0