torsdags eftermiddag

har tagit den underbara duschen och ätit.
sallad som inte är ångestframkallande men däremot är fetaosten det som jag oxå tryckte i mig.
känner mig uppsvälld och tjock.

försöker ta i tu med min fruktansvärda hy som får sina acneperioder.
jag hatar det så mycket, känner mig ful och äcklig och vill inte visa mig ute mer än nödvändigt.

jag berättade ju för gruppen om mitt självskadebeteende (fyra veckor och tre dagar skadefri) och jag frågade om det var okej att jag gick i lite kortärmat eller uppkavlat. en i gruppen frågade om man fick stirra på de. så på en rast i nu veckan när jag hade lite uppvikt så bad hon att få se. det var helt okej för mig. känns skönt att hon var öppen med det och ville "stirra" klart sedan var det bra.

imorgon så har jag använt de ärr-reducerandeplåstren i en vecka. man ska ta av det varje dag och se till det. detta är dock inget som jag har gjort. jag tänker att ju mer man tar av det slutar den självhäftande effekten så jag har låtit det sitta på tills nu. man kan alltså ta av det, rengöra och sedan sätta på samma plåster igen.
såg att det blivit som en svartmörk fläck på ena ärret. undrar om detta ingår i processen eller om det kan vara något fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0