kvartersdoktorn bland annat.

var vaken till fyra i morse för att jag skulle se en film. höll mig vaken och tittade på massor av olika program.
sedan så somnade jag såklart när filmen jag ville se började.
kom sedan på vid tre att jag hade ju kunnat gå och lägga mig och gått upp vid fyra istället, det är lätt att vara efterklok.
vet dock inte om jag skulle ha somnat i alla fall. inga tabletter tog jag igår, de är bra.

vaknade sedan vid elva, eller vid tio fast klockan är ju framdragen.
åt min frukost som är så helig och såg på reprisen av saltön.
legat på spikmattan och lyssnat på ljudbok sedan somnade jag lite.
vaknade när sambo kom in. fick sedan jätteont i mitt nyaste ärr, slängde mig efter aloe veratuben och smörjde in det. då lättade det lite.

sedan så har jag då tittat på kvartersdoktorn på svtplay.
blir fascinerad av att de lär känna sina patienter, att läkarna inte bara byts ut på löpande band.
de går till och med hem till sina patienter, bara gamla vad jag än så länge sett i och med att de har svårt att ta sig till läkaren.
det var en liten pojke som inte lät de ta blodprov på honom för han var så rädd. vad är det som skapar denna rädsla?
jaja, jag tyckte det var så fint hur läkarna sa att man inte alltid kan göra så mycket medicinskt åt de äldres krämpor utan att det handlar mer om att trösta och stötta.
det är intressant med sjukvården ur många synvinklar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0