läst min läxa - ät allt!

detta var ena boken som min psykolog tyckte att jag skulle läsa:
ät allt! hellre nästan rätt än exakt fel av gisela van der ster wallin
& anna-carin e lindskog.




vad tyckte jag om denna då?
ja, vet inte riktigt egentligen. vart mest förvirrad kluven.
när jag kom till kapitlet om att äta vegetariskt eller ej vart jag väldigt
skeptisk. men jag läste lydigt vidare utan att lägga någon större vikt på det.
de menar på att man inte ska bry sig om allt som alla tidningar skriver om
dieter och dylikt. att man inte ska tro på allt som skrivs om kost.
att man ska vara observant och kritisk.
det första jag blir är att bli kritisk mot deras bok.

jag har nu oxå fått för mig att jag har saltbrist.

men det är en intressant bok för alla, inte bara ätstörda.

det är en tunn bok med stor text och pedagogiska bilder så den tar inte många
timmar att läsa igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0