jag klarade av att avstyra en hetsning!!

fy vilken dag!

men

efter att arbetsdagen äntligen tog slut hade jag en enda tanke och det var att hetsa.
gick in i en affär. gick direkt till lösgodiset. plockade hetskt ihop en påse. kände att jag behövde mer.
gick till kakorna. kikade smått hysteriskt omkring i hyllorna efter något som skulle fylla i kriterierna.
vänder mig om och ser frukten.
tanke slår mig att jag kanske istället ska köpa något "nyttigt" att äta istället och inte hetsa.
sedan stod jag en stund som kändes som minuter. hur ska jag göra????
jag ställde försiktigt ifrån mig min nyplockade godispåse.
gick till vällingen. tog en vällingpaket, gick till nötterna och grabbade tag i en påse valnötter.
går till kassan och betalar, kvittot kan kastas.

när jag kommer ur affären känns det konstigt bra.
skickar ett sms till sambo om vad som nyss skett.
behövde väl visa för någon hur bra jag var just då.

det var en fruktansvärd dag på jobbet och jag var nära att brista i gråt många gånger.
jag vill göra så mycket, vara så duktig, vill att folk ska märka det jag gör, tycka att jag är bra.
jag vet inte varför jag är så noga med att just dessa människor ska tycka att jag är så bra??
eller inte just detta sättet känner jag igen hoos mig själv. tror jag..
blir frustrerad när det bara blir krock i min skalle.

jag lugnade mig hela dagen med att när jag slutat skulle jag till affären och köpa godis och sedan bara få hetsa och kräkas.

men jag behövde inte det!
jag behövde äta välling med valnötter och frukt, lägga mig i sängen och gosa med katt, se på film, sova lite.


sen vet jag inte hur denna dag kommer att sluta men jag måste, måste se till mina framsteg och inte bara snedstegen. det är något jag lär mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0