första dagen - här och nu.

första dagen på jobbet idag.
jag känner mig nöjd, inspirerad, motiverad och kaffedarrig.

jag hoppas och vågar nästan tro att dessa veckor kommer att bli bra.
jag klättrar nog allt snart från källaren, om än sakta så ändå uppåt känns det som nu.
sedan är vägen upp lurig och jag kan lätt glida ner eller till och med rasa nedåt men
det är det att ändå fortsätta att sträva uppåt.


är nu utan sambo och katt som for i morse.

jag känner mig just nu tillfreds med tillvaron.
det är läskigt att vara det oxå, när tankarna kommer att det kan gå i stöpet
lika fort så att man knappt hinner ana.
då gäller det att vara mindful och vara i nuet. här och nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0