min älskade katt

min älskade katt!
gosar och spinner. ger mig den älskvärda blicken.
eller är det, giv mig mat blicken?

världens mest underbaraste.
den oövervinnliga känslan när man känner tassarna komma
och lägger sig tillrätta på ens mage.



jag klarade inte av att fara till skolan. eller jag var där men vände.
ångesten bara genomborrade mig och jag visste inte vart jag skulle
ta vägen någonstans.
det blev till apoteket, hämta mediciner som snart tar slut.
men som alltid så hade de inte inne det jag ville ha.
tur att jag har framförhållning ibland.
kommer inte vara i skolan imorgon heller.
missar för mycket, går inte att ta igen.
det får inte bli som förut.
jag måste vara där, jag vill vara där.
migränens fel att jag inte kom iväg i morse.
den hade mig i sitt grepp men nu har den släppt men har lämnar spår
av dåv smärta.


jag tittar på min katt och känner att jag sviker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0