första akten

medvedenko
varför går ni alltid klädd i svart?

masja
jag sörjer mitt liv. jag är olycklig.

medvedenko
varför det? (eftertänksamt) jag förstår inte... ni är
frisk, er far är visserligen inte rik, men ni har så ni
klarar er. jag har det betydligt svårare. jag får bara 23
rubel i månaden, sedan drar de dessutom av till pen-
sionen, men jag går inte sorgklädd för det.

masja
det handlar inte om pengar. man kan vara lycklig
även om man är urfattig.

medvedenko
i teorin ja, men i praktiken ser det ut så här: vi är jag
och min mor och mina två systrar och min lillebror,
och lönen är bara 23 rubel. man måste väl ha till att
äta och dricka? och te och socker? och tobak? för-
sök att få det att gå ihop

masja
(ser bort mot estraden) snart börjar föreställningen.

Kommentarer
Postat av: borninjune

sv. Tack söta du!

Ja det vär ungefär 250 pärlor som jag sydde fast var och en för hand. Ett jävla jobb...



Sitter och pluggar. Vad gör du?

2010-01-08 @ 15:03:11
URL: http://borninjune.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0