tomhet

efter hockeyn lade det sig en tomhet över mig.
nog inte på grund av hockeyn, det blev helt enkelt bara tomt.
alla grubblerier kommer åter fram och tar tag i mig och skriker.
jag vet inte vad jag ska göra med allt.
känner mig vilsen och ensam.
vilsen och ensam i mina tankar och funderingar.
och i mig själv.
kunde inte gå och lägga mig i sängen där sambo redan ligger så fint och fridfullt.
den människan kan sova, det är härligt att se.
måste få tankarna på något annat.
se någon film är ibland bra grubbleribortförare.
inatt går det en film som jag tyckte mycket om när jag var yngre.
den onda cirkeln.


beslutade ändå att ta en tablett, även om jag inte
behöver upp tidigt imorgon eller ska göra något speciellt.
vill ju trappa ner på det oxå.
svårt att hitta balansen, i det mesta.
tänker varje gång att jag ska skriva ner i min almanacka när jag tar och inte.
så jag ser hur ofta jag tar tabletterna.
det har då inte blivit så flitigt gjort.
så ingen ond cirkel för mig alltså.
utan jag ska försöka sova.
vill jag så gärna se den så finns den säkert att hyra.
så nu ska jag starta någon film och sakta slumra in är tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0