hopplösa jag

kom tyvärr hem nu.
tog en tablett precis innan jag gick in.
har pratar om hur dagen varit.
kommer detta att gå?
kvällarna och nätterna är värst.

såg att det är house ikväll klockan nio.
" jag ska nog gå och lägga mig snart för jag är trött", säger sambo.
jag tar såklart på mig det för att det är mitt fel.
det är på grund av mig som sambo inte fick sova.

hur ska sambo orka jobbet, pluggandet och mig? allt på samma gång?
och oxå kunna delta i det vardagliga.
jag har inte en aning om vad sambo äter till lunch.
jag gjorde ju massor med matlådor men inget som sambo vill äta av.

för mig blir det en konstig trigger när sambo slarvar med maten.
jag vill inte vara de som äter mest. så svårt att förklara.

nu börjar bli lite woooshie i huvudet.

jag undrar om sambo tar upp det som skedde igår.
nu vågar jag inte ens säga att jag tänker avboka min psykologtid och aldrig mer
gå till henne igen. sambo ser väl det som en utväg som stängs igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0