älskade katten

sambo var tvungen att dra till jobbet imorse på grund av snön.
jag har mest sovit.
nu har jag älskade katten i mitt knä!
ligger på rygg över mina ben, då passar jag på att titta på de små, små söta tänderna.
men så ser jag oxå någon slags "blåsa" i gommen närmast tänderna.
har inte sett det innan, blir orolig att det är något fel.
men aptiten är det inget fel på och inget annat heller för den delen.
kan katter få blåsor i munnen? kan det vara något annat?
det går inte att köra till veterinären när det är så här mycket snö, och inte när det är helg heller.
får helt enkelt ha koll på den så den inte förändras. kan ju alltid försöka ta kort på den om det tillåts.

nu ska jag bege mig ut i snön. hade velat ha med katten. vi brukade gå ut tillsammans när katten var i bäbisstadiet i storlek, innanför min jacka. till våren blir det återigen cykelkorgen på cykeln, med sele.
bäbisstadiet är det väl fortfarande och särskilt stor är katten inte. eller ja, lite förmycket hängande fett på magen dock.
det är väl inte världens undergång rent utseendemässigt men hälsomässigt är det inte bra.


simon´s cat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0