pang..

katt har fått sitt julbad.
inte uppskattat från katts sida. inte nog med att man ska bli blöt och ingeggad med shampoo
och sedan utsköljd så ska man behöva få utstå hårtorken.


jag vart väldigt slarvig med hårtorken denna gång och katt har aldrig varit så onöjd förut.
händerna och lite på armarna har små ilskna röda streck på sig.


och det känns djävligt jobbigt.
nej, jag struntar väl i det så, men tankar sätter igång i mitt huvud.
andningen förflyttar sig uppåt när jag tar fram förbandslådorna.
kompresserna, dess lukt, tejpen, dess lukt.
stark tanke om att göra det igen, självskada.
tankarna har funnits ett tag nu och gnagt och pockat på.

sedan i min upprördhet så tappade jag kattens godisburk..
en sådan från ikea, grön med blå blomkrona på locket om ni sett.
pang så vart det i massa bitar, olimbara bitar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0