kaffedax nuu!

nu var klockan slagen och det är dax för en kopp kaffe!

men inte vilket kaffe som helst, nej, nej. kaffe med julkryddning, eller kanske latte med julkryddning är rätta benämningen.

jag har ju ingen tillåtelse att skaffa något vettigt att göra kaffe med så jag har ju detta finfina frystorkade snabbkaffe.

jag tar lite extra så att kaffesmaken inte försvinner i allt det andra.



sedan detta som gör att det blir latte, mjölken.

själv är jag fanatisk i kanel så det blir ganska mycket.
ned i mjölken bara.



sedan dessa andra kryddor som sätter den där julprägeln.
malen ingefära och lite malda nejlikor.
alla dessa tre även kallade pepparkakskryddor.



jag får jobba med att göra smakfulla bilder..




sedan så har jag en sådan menlös visp från ikea som rör runt allt. den gitter inte med att vispa när
det blir för djupt.



hälla i mjölk och kryddblandningen.
ja, jag får återigen fundera över hur man gör
smakfulla bilder.




ta daa så har jag en riktigt god kopp kaffelatte.
har ni hängt med?
någon som vågar testa??


nu har jag blandat med att skriva text både över och under bilderna det handlar om.
ja, det är förvirrande det tycker jag oxå. det är så olika hur man gör. över eller under bild.
själv föredrar jag nog att skriva text under bild.
ska tänka på detta nästa gång kanske.

nu ska jag lägga all energi på något meningsfullt och så ska jag lista ut hur jag ska göra med inlagningspappret och snören.


fast jag tycker nog allt att en god kopp kaffe är meningsfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0