intala att jag är ätstörd?

jag hänger inte med i mitt liv, som vanligt.
jag har en ätstörning som inte känns på riktigt.
har inte berättat om den, inte talat med någon något nämnvärt.
den känns verkligen inte på riktigt. sedan kommer små duster
som växer sig stora när jag börjar tänka på det.
vad är det jag håller på med egentligen?!
det blir påtagligare när jag inser att ätstörningen har mig i sitt våld.
det är inte bara att sluta hetsa, sluta kräkas att börja äta "normalt".

detta kanske låter självklart för vissa.

jag känner att det är mitt eget fel. det är jag själv som drivit mig
dit jag är nu.

en del av mig vill berätta för sambo om allt detta.
en annan del vill såklart inte berätta. då kommer jag ha hökögon
i ryggen och det är med blandade känslor.
jag vill sluta, jag vill inte sluta.
ser samma mönster som med självskadebeteendet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0