upp och ut.

tillbaka till en ny vecka.
har "lovat" sjuksköterskan att hon inte ska se några nya imorgon.
vad händer efter det?

jag ljuger och undanhåller för min sambo om självskadebeteendet.
känner mig hemsk men kan inte säga sanningen.

jag vill inte sluta.

eller jo, eller nä, eller va?!
känner mig inte "redo".
vill inte bli av med mitt sätt att hantera.
mitt sätt att vara?
måste finna nya vägar och tillvägagångssätt. 
men vill inte?
jag känner mig så störd.

kan inte ta in när sambon försöker peppa och aktivera mig.
kan inte ta in att sambon blir besviken, ledsen och förstörd.
vill inte veta av att jag förstör och oroar.

jag vill hålla på och hålla på, men hur länge håller det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0